Priser inkl. moms
från 499 kr 



Pssst ! Du behöver inte vara inloggad eller skapa ett konto för att handla.

Köpvillkor

Alla priser som visas i vår e-butik är i svenska kronor (SEK) inkl. moms. 

Tillbehör har 25% moms, litteratur 6% moms och frimärken är momsfria.

I dagsläget säljer vi enbart inom Sverige. Utrikes order sker mot förfrågan via mail.

OBS! För återförsäljare gäller villkor enligt avtal.

Fraktfri gräns är 499 kr(inom Sverige)Vid order under fraktfri gräns tillkommer 39 kr i frakt med DHL och 49 kr i frakt med PostNord. 

Vi erbjuder två olika fraktmetoder för dig som privatkund - DHL Service Point samt Posten MyPack. I båda fallen levereras paketen till ett ombud nära dig. Vid paketförsändelse kommer du att få två aviseringar - dels ett mail som talar om att din order är på väg, samt ett SMS som talar om var och när ditt paket finns för avhämtning. 
Har inget mobilnummer angetts, skickas istället en e-postavisering till angiven e-postadress.
Alternativt finns brevavisering - avgift 25 kr (kostnaden läggs på ev. fraktavgift).

Vi kan om så är lämpligt, välja att skicka dina varor per brev och då som A-post.

Betalningsmetoder i e-butiken:

Payson Direkt - kortbetalning (VISA/Mastercard) eller Direktbetalning via internetbank (stöd för Swedbank, Nordea, Handelsbanken SEB eller Danske Bank. Ingen avgift. 

Viktig information om kortbetalning på nätet! Swedbank utökar säkerheten för dig som vill betala med kort. För att handla med ditt bankkort eller betal- och kreditkort på nätet behöver kortet vara anslutet till MasterCard SecureCode/Verified by Visa. Läs mer HÄR

Payson fakturabetalning - Väljer du att betala med Paysonfaktura, får du hem dina varor innan du betalar. Fakturan ska betalas inom 14 dagar. Observera att varorna skickas till din folkbokföringsadress. Avgift 29 kr. Avgiftsfritt vid ordervärde över 1000 kr.

SWISH - betalning via mobilen (iphone eller Android). Du skickar totalbeloppet till vårt Swish-nummer 123 690 39 67 (mottagare: Collectia AB). Ingen avgift. Ange ditt ordernummer som referens vid betalningen. Betalningen registreras direkt på vårt konto.
Betalningen skall vara oss tillhanda senast 1 dygn från orderdatum. 

OBS, för att kunna betala med Swish måste du ha hämtat Swish betalapp samt Mobilt Bank-ID från "App Store", "Google Play" eller "WIndows Store" och installerat dem på din mobil. Mer info om Swish

Förskott till Plusgirokonto: 86 50 60-8 (mottagare: Collectia AB). Ange ditt ordernummer som referens vid betalningen. Betalningen registreras vanligtvis inom 1-3 arbetsdagar.

Postförskott / EfterkravBetalning sker då paketet hämtas ut. Postförskottsavgift om 100 kr tillkommer.

Allmänna villkor:

Collectia.se tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18 år, eller ha målsmans medgivande. Skulle minderårig genomföra ett köp utan tillstånd så självklart kan köpet hävas. Dock åligger ett ansvar även på målsman.

Beställning/avbeställning/ändring av order:Beställning av våra produkter görs via e-butiken. Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via mail. Du har 14 dagars öppet köp efter mottagen leverans. Meddela oss om du ångrar ditt köp. Returen ska vara oss tillhanda i oskadat skick inkl alla förpackningar inom 7 dagar. Efter godkänd retur återbetalas köpesumman till dig. Vi ersätter inte returfraktkostnad. Vid eventuella fel så ber vi dig kontakta oss omgående. Vi förbehåller oss rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart. Ange då det ordernummer som finns i orderbekräftelsen. Innan vi har skickat din order erbjuder vi dig fri avbeställning eller ändring av order. Har vi skickat din order gäller "se Ångerrätt".

Leveransförsening:Lagervaror skickas vanligtvis från oss inom 1 - 2 arbetsdagar.
Skulle en vara inte finnas på lager restnoteras den. När vi får in den restnoterade varan skickar vi den fraktfritt till dig. Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Leveransförsening kan uppstå vid längre helger, mässor, semester, sjukdom etc. I sådana fall informeras kunden. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening. Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss. Collectia.se förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening. Collectia.se kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt. Viktigt! I sällsynta fall slarvar posten bort brev och paket. Dessa ersätter vi inte.

Priser: Alla priser anges inklusive svensk moms. Vi reserverar oss för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Avgift för frakt och ev. postförskottsavgift eller fakturaavgift tillkommer. Ev. mängdrabatter gäller på ordinarie priser och kan ej kombineras med andra rabatter.

Ångerrätt/Öppet KöpCollectia.se tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt, oavsett anledning. Varan skall returneras i oförändrat skick och i originalemballaget. Collectia.se förbehåller sig rätten att debitera kund om något skulle saknas, exempelvis bruksanvisning. Kunden står själv för returkostnader. Returer som skickas mot postförskott löses ej ut. Kontakta oss innan du skickar tillbaka produkten. Så snart vi har återfått varan och kontrollerat returen återbetalas dina pengar inom 20 dagar.

Reklamation/Transportskada:Collectia.se tillämpar Konsumentköpslagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter upp till 6 månader efter köp. Efter 6 månader är det upp till kunden att bevisa att felet är ursprungligt inför en eventuell reklamation. Reklamationen gäller enbart tillbehörsprodukter.

Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt. Gör isåfall en reklamation direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till oss och skriva anledningen till returen på paketet. Maila sedan till info@collectia.se för att informera om reklamationen.

Outlösta paket: Om Du av någon anledning inte löser ut Ditt paket, får Du betala kostnaderna för frakter och eventuell postförskottsavgift och returhantering. Tänk på att liggetiden oftast är ca 14 dagar! Outlösta paket debiteras en returhantering, för närvarande 295:- + frakter + ev andra avgifter. Avgiften debiteras i efterskott. Vid utebliven betalning vidarebefordras ovillkorligen kraven till inkassoservice. Inga undantag görs.

Säkerhet:Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen ifråga. Detsamma gäller även för e-postadresser.

Reservation:Collectia.se reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och priser på webbsidan. Skulle fel uppstå på en orderbekräftelse som vi inte rimligen kan uppfylla förbehåller vi oss rätten att häva köpet. Kunden har rätt att fritt häva köp.

Cookies:Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare. Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.

Personuppgifter: Dina personuppgifter kommer att behandlas i syfte att upprätthålla kundkontakten via kataloger, mail eller andra sätt. Du har rätt att när som helst rätta dina uppgifter, begära att uppgifter tas bort eller avanmäla dig från ex. Nyhetsbrev. Vi kommer inte att lämna ut några uppgifter till tredje part om dig. Vi följer "Personuppgiftslagen" (PUL), som du också kan läsa mer om på nedan angiven länk:http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19980204.htm

Med reservation för ev skrivfel.

Payson.se

Nyheter

2012-08-02

Exempel nyhet 1

Här kan du lägga upp nyheter kontinuerligt som är knutet till ert företag eller produkter.
Erbjudanden
En produktkategori som ni gärna vill ska få extra exponering.
Produktkategorin kan innehålla rabatterade eller nya varor till exempel.
För att komma till kategorin direkt via erbjudandet kan dem klicka på den här länken.
Storsäljare
Här kan du skapa erbjudanden som du kan koppla till unika produkter. I det här fallet vill vi lyfta fram en storsäljare som många kunder önskar köpa.